آسیاترکیهجهانگردیسایکل توریسم

کشور ترکیه روز هفتم

سایکل توریسم

کشور ترکیه

نوروز 94

 

سفر به ترکیه روز هفتم:

سه شنبه 4 فروردین 94

تمام دیشب رو برف بارید و تمام صبح رو. هوای اینجا نسبتا گرمتره و برفها زود آب میشن. اما نمیدونیم مسیر گوموش هانه چند تا گردنه داره و چقدر ارتفاع می گیره. یه کم صبر می کنیم تا وضعیت هوا بهتر بشه. فایده ای نداشت هواشناسی هم برای دو روز تداوم بارش رو گزارش کرده. ظهر شد و ما وقت زیادی از دست داده بودیم بهترین کار با توجه به وضعیت موجود استفاده از ماشینه.

برمیگردیم و از ترمینال بلیط تهیه می کنیم. نفری 23 لیر شد که ساعت 3 حرکت می کنیم. مناظر تغییر شکل میدن و اقلیم عوض میشه. دو تا گردنه رو رد می کنیم که هر دو برفگیر بودن و مه غلیظی مسیر رو پوشونده بود. بیشتر از 15 تونل رو هم رد می کنیم . خدا رو شکر که با این وضعیت جاده رکاب نزدیم . نزدیک ترین پمپ بنزینم تو خود گوموش هانه بود . مثل جاده های شمال خودمون منتها وحشی تر. با درختان کاج سربه فلک کشیده روی کوههای بلند. جاده چنان از زیر انبوه جنگلهای کاج ردمیشد که میشد ریشه درختها رو دید.بارش برف تا ماچکا نزدیکترین شهر به ترابزون ادامه داشت.

 

هوا تاریک شده که از اتوبوس پیاده میشیم و نیما با دوستمون زکی ازتورم تماس می گیره. تا بیاد دنبالمون کمی تو مرکز خرید فروم چرخ میزنیم.مرکز بزرگیه که بیشتر لباس میفروشن. بیشتر مشتریاشم ایرانی اند! با زکی به منزلش میریم که خوشبختانه همون نزدیکاست. زکی دانشجوی سال آخر متالوژی تو دانشگاه فنی ترابزونه .دوچرخه سوار و کوهنوردم هست . رو نقشه که نگاه می کنم دانشگاه بغل گوشمونه و خیلی نزدیک به ساحل هستیم. ساحل دریای سیاه .

ادامه دارد …..

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

بستن
بستن