آسیاترکیهجهانگردیسایکل توریسم

کشور ترکیه روز ششم

سایکل توریسم

کشور ترکیه

نوروز 94

 

سفر به ترکیه روز ششم:

دوشنبه 3 فروردین 94

امروز یه راه سخت و طولانی در پیش داریم. تا بایبورت 120 کیلومتره. مابین این دو آشکاله هم هست که اگه نتونستیم برسونیم میشه اونجا هم موند.خدا روشکر خبری از برف نیست ولی خیلی سرده مخصوصا اینکه بخاطر زیاد بود راه مجبور شدیم صبح زود راه بیافتیم. صبح تو هتل صبحانه می خوریم و راه میافتیم. من کمی سرما خوردم و سرفه می کنم. دیروز داخل شهر نتونستیم داروخانه پیدا کنیم چون یکشنبه بود و روز تعطیل. خارج شهر بیمارستان صفا تو مسیره که میریم و دکتر اورژانس یه آمپول تزریق می کنه و یه شربت می نویسه .

بعد از 4 ساعت تو آشکاله هستیم و 60 تا رکاب زدیم. ساعت 10 و نیمه و حسابی گشنمونه. میریم و یه تاس کباب گرم خوشمزه می خوریم و انرژی می گیریم. در ادامه یه سربالایی تند خواهیم داشت که نزدیک 20 کیلومتره. از روستای پیرناکابان شیب شروع میشه و اوایل مسیر یه معدن کروم هست که ماشین های بزرگی تو مسیرش در حال رفت و آمدن که شلوغی مسیر باعث امنیتش میشه ولی بعد رد کردن معدن کمتر تو مسیر توقف می کنیم . هرچند جاده پر از اتومبیل های ایرانیه !

تا ارتفاع 2409 متر بالا میریم و با افزایش ارتفاع هوا سردتر و برف اطراف بیشتر میشه. هرچند سربالایی وقت زیادی گرفت و خسته شدیم ولی در ادامه 30 کیلومتر سرپایینی داریم در حد تیم ملی ! ساعت 5 و نیم میرسیم بایبورت . چرخی داخل شهر میزنیم و کمی برای شام خرید می کنیم. دیواره های قلعه بایبورت از دور روی یه تپه بلند دیده میشه که جلوه خاصی به شهر داده. رودخانه پرآبی هم از وسط شهر می گذره. از خیر بازدید قلعه می گذریم چون سربالاییش زیاده.

نیما با چند مرد در حال گفتگوست تا از مسیر فردامون اطلاعات بگیره که می بینم جماعت زیادی دوره مون کردن! آدم های جالبی بودن. خیلی صمیمی و خونگرم و با جان و دل راهنمایی می کردن .گویا مسیری که فردا باید بریم بسته ست. یه پمپ بنزینم (پترول) نشونمون دادن که میتونستیم شب رو اونجا بمونیم.بسمت پترول ادامه میدیم که اسمش آک پت هست. مسئولش ازمون استقبال می کنه و مسجد جایگاه رو در اختیارمون قرار میده. جای تمیز و گرمیه. شوفاژها رو تمام شب بخاطر ما روشن نگه داشتن در حالیکه تو خود هتل از 3 نصفه شب خاموش می کردن.

مسیر فردامون یه جاده تازه ساخت بود که مستقیم میرسید شهر اف(of). اما باید عوضش کنیم و از گوموش هانه بریم که یه روز زمان بیشتری می طلبه. از اوایل شب هم بارش برف شدید شروع شده و نمیدونیم فردا چه پیش خواهد آمد…

کل مسیر رکایزنی روز ششم : 130 کیلومتر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

بستن
بستن