آسیاترکیهجهانگردیسایکل توریسمشهرگردیمکانهای دیدنی

کشور ترکیه روز هشتم

سفر به ترکیه روز هشتم :

 چهارشنبه 5 فروردین 94

بالاخره به شهری رسیدیم که از برف و سوز و سرما توش خبری نیست ! ترابزون از شهرهای ساحلی دریای سیاه هست و آب و هوای گرم و مرطوب داره. البته تو این فصل سرده و دریا طوفانیه ولی برای ما که اون همه برف رو پشت سر گذاشتیم اقلیم متفاوت و لذت بخشیه. صبح با زکی صبحانه می خوریم. ایشون میره دانشگاه و ما نقشه بدست راه میافتیم تا از مکان های دیدنی شهر دیدن کنیم. یه شیب خیلی تند رو پایین میایم. دیشب با دو چرخه ها به چه مصیبتی ازش بالا رفتیم !

 

خودمون رو به ساحل میرسونیم و راهمون رو بسمت مرکز شهر ادامه میدیم. بندر بزرگی با کشتی های پهلو گرفته تو اسکله برای تخلیه بارهاشون تو مسیرمون هستن. شهر روی تپه هایی با شیب های تند ساخته شده و ساختمون های بلندی رو میشه بالای کوهها دید .

 

چند جای تاریخی هست که دسترسی راحت تری بهشون داریم. مسجد جامع که تاریخ ساختش مربوط به 900 میلادیه. ابتدا کلیسا بوده که فاتیح سلطان تبدیل به مسجدش می کنه.

 

مسجد گلبهارخاتون داخل یه پارک بسیار زیباست. مزار خود این فرد هم تو محوطه ست ولی مسجد و مقبره از هم جدا هستن.داخل پارک چند طاووس هم نگهداری میشد.

 

آخرین مقصد کوشک آتا ترک هست که مسیرش دوره و با تاکسی میریم. نفری 3 و نیم لیر شد اما مسیری که رفت خیلی سربالا بود . تا بالای یه کوه رفتیم که مناظر زیبا و دل انگیزی داشت. کوشک یک خانه دو طبقه زیبا بود با حیاط و حوض که با وجود زیبایی چیز مفصلی نبود. خدا رو شکر آتا ترک آدم قانعی بوده !

 

مقداری از مسیر رو پیاده برمی گردیم . بخاطر بالا بودن این قسمت مناظر زیبایی از پایین دست رو میشه دید. دو طرف جاده ویلاهای مجللی نیزساخته شده .به مرکز شهر میایم و ناهاری صرف می کنیم. قیمت ها در کل هرچه به سمت غرب کشور میل کنی افزایش پیدا می کنه. برمی گردیم خونه و کمی خودمون رو با میرمیر سرگرم می کنیم ! اسم گربه شونه تازه شناسنامه هم داره !

عصر هم دوباره به مرکز خرید فروم میریم تا چرخی دقیق تر بزنیم ! راستش هیچ چیزی نبود که نظر منو جلب کنه نمیدونم این همه ایرانی از اینجا چی می خرن ؟! مکان های دیدنی دیگه تو ترابزون بود که وقت نشد ببینیم. مثلا یه صومعه تو نزدیکی ماچکا که تعریفشو شنیدیم ولی حداقل یه نصف روز وقت لازم داره. شاید وقتی دیگر …

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − سه =

بستن
بستن