آسیاترکیهجهانگردیسایکل توریسمشهرگردی

کشور ترکیه روز پنجم

سایکل توریسم

کشور ترکیه

نوروز 94

 

سفر به ترکیه روز پنجم :

یکشنبه 2 فروردین 94

روز استراحت

بارش برف تازه تموم شد. ارزوروم بدلیل ارتفاع بالای 2000 و کوهستانی بودنش هوای سردی داره. دونه های برف مثل تکه های پنبه از آسمون فرو میریزند و می طلبه بری توی خیابون و عاشقانه قدم بزنی ! ولی امیدوارم این فضای رمانتیک تا فردا تموم بشه تا ما بتونیم به مسیرمون ادامه بدیم.

امروز رو داخل شهر گشتیم و از مکان های دیدنی و تاریخی بازدید کردیم. اکثرا مردم برای خرید و و چرخیدن تو پاساژها و بازارها میان اینجا . مکان هایی که می خواستیم ببینیم با کمی پیاده روی قابل دسترسی بودن. بازار نقره و تسبیح فروشی تاشهان . این تسبیح ها با سنگ مخصوص سندلوس ساخته و با نقره تزیین میشن و از جمله صنایع دستی معروف ترکیه ست.

مساجد زیبا و تاریخی که در سطح شهر تعداد زیادی از اونها رو میشه دید و برخلاف مساجد ایران که موقع اقامه نماز درشو باز می کنن همه برای استفاده باز بودن.

بنای سه گنبد که آرامگاهی مربوط به دوره ایلخانیه و مدرسه دو مناره که در حال تعمیر بود و نتونستیم از داخلش دیدن کنیم. این بنا از جمله بناهای مهم هست بطوریکه نماد شهرارزوروم محسوب میشه.

قلعه و باروی ارزوروم هم محوطه وسیعی رو به خودش اختصاص داده و دیوار بلندی دورتادورش رو گرفته. یک دور کامل میزنیم تا درشو پیدا می کنیم. بلیطش نفری 5 لیره. تعدادی توپ جنگی ، یه بنای سرپوشیده بعنوان محل اجتماع و یه برج دیدبانی بلند داخل دیوارها وجود داره. برج دیدبانی با پله های دورانی به بالا راه داره که از اون بالا میتونی منظره شهر رو ببینی.

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

بستن
بستن