ایرانگردیسایکل توریسمگیلان

نوار ساحلی دریای خزر روز دوم

نوار ساحلی دریای خزر

سایکل توریسم

 

روز دوم 19 مرداد ماه 94 :

 

موقع اذان صبحه و از بیرون صدای جیغ و داد و زوزه بگوشم میرسه. شغال ها هستن ! جالبه دیروز موقع اذان مغرب هم همین اتفاق افتاد.

دوشنبه 19 مرداد کمی بعد از خورشید از خواب بیدار میشیم و خیلی آروم بطوریکه خواب میزبانمونو بهم نزنیم وسایلا رو جمع می کنیم. زیر کتریم روشن می کنم و میرم دو ضربه آهسته به در اتاقشون میزنم. دیشب سپردن که بی خداحافظی نذاریم بریم. دور هم صبحانه دلچسبی در جمعی دوست داشتنی صرف می کنیم و میزنیم به جاده.

یه تیکه مسیر رو که تا اسالم اومدیم باید برگردیم تا برسیم جاده اصلی. نسیم صبحگاهی که از جانب دریا می وزه جان رو نوازش میده. از رضوانشهر جاده مستقیم بسمت دریا میره و بقیه جاده کاملا نزدیک دریاست بطوریکه میشه از دور دیدش ولی تقریبا تمام نوار ساحلی شمال در قرق ساخت و سازهاست. چه ویلاهای شخصی و چه مجتمع ها و پلاژها و هتل ها. تنها سهم مسافرای این جاده تصویر دوری از دریاست که گه گاه از پشت موانع بسیار خودنمایی می کنه .

 

تو یکی از غذاخوری های کنار جاده ناهار می خوریم و آبی به سر و صورتمون میزنیم. دیگه از ابرهای دیروز خبری نیست و آفتاب حسابی عرقمونو درآورده. همینجور بطری آب معدنیه که خالی می کنیم.

بزرگترین بندر گیلان بندرانزلی هست که بصورت نواری در امتداد ساحل دریا گسترش پیدا کرده و تا بیایم از این سر برسیم به اون سرش نزدیک 25 کیلومتر رکاب زدیم.

 

اول قصد داشتیم تو انزلی بریم ساحل برای همینم از کمربندی راهمونو بسمت داخل شهر کج کردیم ولی فقط ترافیک نصیبمون شد و جای مناسبی پیدا نکردیم.کمی بعد از انزلی دور میزنیم سمت دریا و یکی از جاده های شنی ما رو به دریا میرسونه.

بعد طالب آباد از جاده اصلی که میره رشت جدا میشیم و از کنار ساحل ادامه میدیم. جاده بعضی جاها شانه خاکی نداره و از میان روستاها رد میشه. ترافیک کمتری هم داره.  قصدمون اینه که خودمونو برسونیم بندر کیاشهر یا زیبا کنار ولی ده کیلومتر مانده به زیبا کنار جای خوبی پیدا می کنیم. تو روستای امیربکنده مجتمع مروارید خزر که یه جای دولتیه و امکانات خیلی خوب و قیمت مناسبی هم داره. آدرس دقیق دادم برا اونایی که طالبن!

تو یکی از آلاچیق ها جادرمونو برپا می کنیم و نیما میره پلاژ تا تنی به آب بزنه. شب ساحل خنک و دلچسبه و تا صبح یه خواب راحت انرژی فردا رو برامون به ارمغان میاره.

 

قلب من و تو را

پیوند جاودانه مهری ست در نهان

پیوند جاودانه ما ناگسسته باد

تا آخرین دم از نفس واپسین من

این عهد

بسته باد

 

پی نوشت :

1-مسافت رکابزنی روز دوم 105 کیلومتر از اسالم تا امیربکنده زیباکنار.

2-امشب قرار بود تو لنگرود مهمون یکی از دوستان کوهنورد من باشیم که مهمون داشتن و نشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

بستن
بستن