اروپاجهانگردیسایکل توریسمفرانسه

تور سایکل توریسم اروپا روز سی و دوم

روز سی و دوم

 بیزانسون فرانسه

جمعه 20 فروردین – 8 April

صبح همه جا یخ زده حتی سبزه ها و چمن های سرسبز ! هوای بیرون حسابی سرده و مه رقیقی همه جا رو پوشونده. اریک تا خروجی روستا جایی که نزدیک کارخونه محل کارش هست باهامون همراهی می کنه. از کنار رودخونه ای که بخارات بلند شده از سطح اون میزان برودت هوا رو نشون میده به سمت مرز ادامه میدیم.

فلوریه آخرین شهر سوییس هست که برای فرار از سرمای استخوان سوز به ایستگاه راه آهنش پناه می بریم. کمی توی کافی شاپش صبحانه می خوریم و لباسهای گرم می پوشیم. امروز باید لباسهای بیس رو می پوشیدیم تا انقد سردمون نشه. اونجا همینکارو می کنیم و وقتی یه کم خون به سرانگشاتمون میرسه دوباره میزنیم به جاده و میریم سمت فرانسه.

اولین شهر فرانسه پونتالیر هست که واردش میشیم . میریم داخل شهر و کمی مواد غذایی می خریم و تو یه رستوران ترک ناهار می خوریم. خوبه این ترکها همه جا هستن وگرنه گرسنه می موندیم ! بعد میریم برای خرید سیمکارت . تو فرانسه تا اونجایی که دستمون اومد سه نوع سیمکارت موجوده به نام های Orange  ، Sfr و Vodaphone که ما هیچکدوم رو نخریدیم ! چون فروشنده ها هیچکدوم انگلیسی بلد نیستن و اصلا خودشونو زدن به اون راه ! ما هم ازشون خرید نمی کنیم تا بدونن دورانشون سر اومده و یه کم باید جهانی فکر کنن.

چون اینترنت و سیمکارت نداریم با هیچکدوم از دوستانمون نتونستیم هماهنگ بشیم پس مقصد خاصی هم نداریم و میتونیم هرجا دلمون خواست بریم. راه بیزانسون رو در پیش می گیریم که مسیرش جنگلی و کوهستانیه و جاده روستایی هم داره. توی مسیر کوهنوردهای زیادی رو میشه دید که ماشیناشون رو کنار جاده پارک کردن و آماده رفتن به اعماق جنگل ها هستن.

بعدازظهر ساعت 4 به بیزانسون میرسیم و یه سیمکارت Sfr خریداری می کنیم که شرایطش تقریبا مشابه سیمکارت ایتالیاست. 3 گیگ اینترنت و 500 دقیقه مکالمه و 100 تا مسج. همه جا هم نمایندگی داره. بعد میریم سروقت هتل ها و از چند جا قیمت می گیریم. بسمت جایگاه اطلاعات توریستی میریم و خانم مهربونی چند تا هتل بهمون معرفی می کنه که تو حاشیه شهر هستن و خوشمون نمیاد. ولی فایده ش اینه که کمکمون می کنه اینترنت سیمکارت رو فعال کنیم. چون اپراتورش فرانسه حرف میزد و نمی دونستیم باید چه شماره هایی رو بگیریم . برمی گردیم و داخل شهر توی یک هتل که نزدیک بازار و مراکز دیدنی هم بود یه اتاق کرایه می کنیم و دوچرخه ها رو کمی دورتر توی یک گاراژ میذاریم.

میریم و چرخی داخل شهر میزنیم که آثار باستانی جالبی برای دیدن داره و سبک شهرسازیش هم متفاوته. توی بازار گشتی می زنیم و تیپ و رفتار مردم رو تماشا می کنیم. جای خوشحالیه که تو فرانسه نسبت به ایتالیا سگ خیلی کم هست ! از هر ده بیست نفر یکی سگ نگه میداره. ولی تو ایتالیا واسه هر نفر دو تا سگ تو خیابون بود !

بیزانسون شهر زیبائیه و تا غروب ما رو تو خیابوناش نگه میداره. نزدیک شبه و میریم از فروشگاه نزدیک هتل خرید می کنیم برای شام.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شانزده =

بستن
بستن