آسیاجهانگردیسایکل توریسمهندوستان

تور سایکل توریسم آسیای جنوبی (روز بیست و یکم)

گزارش تور سایکل توریستی آسیای جنوبی(هند)

روز بیست و یکم – Thrissur

دوشنبه 28 اسفند 96

19 March 2018

برای صبحانه کوفته نارگیل و موز پخته داریم به همراه چای هندی فراوان که مادر و همسر سریجیت برامون آماده کردن. دیشب برای اینکه راحت باشیم علاوه بر روشن کردن پنکه سقفی یه پنکه دیگه هم بهمون داده بودن که ما هم گذاشتیمش داخل پشه بند و راحت خوابیدیم.

امروز میریم به سمت شهر تریشور که 87 کیلومتر راهشه ولی باید از جاده اصلی جدا بشیم و کمی فرعی رکاب بزنیم که البته خیلی هم عالیه و باعث میشه از ترافیک دور بشیم. توی مسیر گاهی ماشین های بزرگی می بینیم که فیل حمل می کنن . حیوانات عظیم الجثه ای که به برده های دست انسان ها تبدیل شدن . توی هند از این حیوان بیشتر برای نمایش دادن و پول درآوردن بهره برداری می کنن. گاهی هم توی روستاها برای کارهای کشاورزی و حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرن. توی تریشور هم باغ وحش بزرگی وجود داره که به باغ وحش فیل ها معروفه ولی ما برای دیدنش نرفتیم. بدترین جا برای دیدن حیوانات وحشی و آزاد محلیه که وحشی و آزاد بودن رو ازشون گرفتن.

توی تریشور به منزل دوستمون پراوین میریم که از بچه های کوچسرفینگه. بخاطر کارش تو این شهر زندگی می کنه و توی منزل اجاره ایش تقریبا هیچی نیست ! توی هال بجز یه صندلی پلاستیکی و یه میز کوچک و یه دستگاه تصفیه آب چیزی به چشم نمی خوره و آشپزخونه در حد خوابگاه دانشجوییه که چیزی هم برا خوردن نداره. از اونجایی که ناهار نخوردیم میریم بیرون تا یه رستوران پیدا کنیم. تنها رستوران اون حوالی ناهارشو تموم کرده و فقط دسر داره. میریم سمت بازار و یه کم خرید می کنیم تا تو خونه آشپزی کنیم.

شب پراوین با یکی از دوستانش میان خونه و کلی با هم صحبت می کنیم. گویا دوستان ایرانی زیادی داره چون ایرانی های زیادی باهاش همکلاس یا همکار بودن. اطلاعات خوبی هم از ایران داره که کمکش می کنه یک ریز راجع به همه چی نظر بده. حتی در مورد فیل ها بهمون اخطار میده هیچوقت به فیل های وحشی نزدیک نشیم . می گفت یه فیل میتونه با سرعت 54 کیلومتر در ساعت بدوه و با دوچرخه نمیشه از دستش فرار کرد و مرگ حتمیه ! آمار آدمایی که به این صورت کشته شده بودن هم دلیل صحت مطلبه.

موضوع جالبی که متوجهش شدیم این بود که مدت هاست وارد مناطقی شدیم که مردمش مالایی هستن و به زبان مالایالامی صحبت می کنن که کاملا متفاوت و مجزا از زبان هندیه. نژاد مالایی ساکنان جنوب هند ، بخش هایی از اندونزی و بخش وسیعی از مالزی هستن که در ادامه سفرمون بیشتر باهاشون آشنا خواهیم شد. پراوین هم مالاییه و وقتی انگلیسی صحبت می کنه لهجه متفاوتی با انگلیسی هندی داره . حالا باید گوشهامون رو به شنیدن لهجه جدید انگلیسی مالایالامی هم عادت بدیم !

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

بستن
بستن