آذربایجان شرقیایرانگردیسنگنوردی

مسیر گشایی در منطقه قزلارقلعه سی

1391/01/25

چشم ها نگهبان دلهایند.

چند روزه هوا ابری و بارانی هست و برنامه ریزی کرده بودیم که دو روز بریم سنگ نوردی ولی باران اجازه نداد و انجمن کوهنوردی مراغه برای من یک برنامه سنگ نوردی نوشته بود و باید جمعه تو منطقه قزلار قلعه سی آموزش سنگنوردی میدادم

صبح ساعت 6 جمع شدیم جلوی بانک ملی و دو گروه هم از انجمن اومدن یکی دوچرخه سوار و دیگری کوهپیمائی.

آقا داریوش راننده خوش اخلاق ما اومد و دو گروه سنگ نورد و کوهپیمایی سوار شدیم و خوشبختانه خانومها هم اومده بودن ولی برای برنامه گلگشتی و تو دلم گفتم جای خانمم خالی که امروز اینجا نیست.

رسیدیم پای کار و تیم سنگ نوردی از بقیه جدا شد رفتیم بالا بعد از آمده شدن آقای صافی گفت یک توضیح مختصری از ابزار سنگنوردی رو به بچه های کوهپیمایی بگو و توضیحاتی از ابزار دادم ناگفته نماند که خانم ها  بجز دو سه نفر اصلا گوش نمیدادن و به شوخی میگرفتن

رفتم کارگاه رو بزنم که بعد زدن یک میخ باران شدیدی گرفت و اجازه کار نداد و سریع بساط رو جمع کردیم و رفتیم به غار قزلارقلعه سی تا برسیم همه خیس شدیم و منظره بسیار زیبای داشت دیدیم که گروه کوهپیمایی هم برای اینکه خیس نشن رفتن اونجا .

بعد از استراحت شروع به کار کردیم و مسیر جدید رو در داخل دهنه غار گشایش کردیم و به خاطر نیاوردن ترایکم سایز بزرگ ادامه مسیر موند و گوشه ای بلدرینگ کارکردیم.

حین سنگنوردی هم دوست خوبم جعفر اقا اومدن و یک چای با هم خوردیم

ساعت 4 مسیر برگشت رو پیش گرفتیم و در یک باغ زیبای پر از گل استراحت کردیم.