آذربایجان شرقیایرانگردیدوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان مسیر روستای گشایش

دوچرخه کوهستان

مسیر دره روستای گشایش به تازه کند

1392/04/14

هوالمصور

آخرین جمعه ماه شعبان رو میریم گشایش برای دره نوردی اونم با دوچرخه ! تابستون این جور برنامه ها که توش آب بازی هم هست خیلی می چسبه. گشایش از روستاهای نزدیک مراغه ست که تو جاده هشتروده و رودخانه مردق (موردو چایی) که از سهند زیبا سرچشمه می گیره پس از طی مسافت زیادی میرسه به این منطقه که بخاطر داشتن چشمه های آب گوگردیش معروفه . چشمه ها اوایل مسیر مناظر زیبایی بوجود آوردن و مردم همه ساله میان از فوایدش بهره می برن.

جمعه صبح با نیما راه می افتیم و از مسیر گللر خودمونو میرسونیم به میدان مادر که محمد (طاهری)و مهدی (حسامی) منتظرمونن. رکاب میزنیم سمت گشایش و صبحانه رو کنار پل  می خوریم. اینجا شروع مسیر اصلیه. بعد میریم داخل آب که خنک و البته کم عمق هست.

به غار آبی میرسیم که تو مسیرمونه. این غار احتمالا ادامه داشته باشه ولی دهلیزهاش خیلی تنگن و توش پر از آبه که نفوذ رو غیر ممکن می کنه.(غارنوردا کنجکاویشون گل نکنه!)

انتهای مسیر ما جائیه که کوه زرتشت در سمت چپ و غار هامپوئیل در سمت راستمونه. میزنیم به جاده و وسطای مسیر محمد میره سمت کارخونه محل کارش و ما ادامه میدیم. از میدان مجلس دوباره وسوسه میشیم تا مسیر های پشت دانشگاه رو دوباره شناسایی کنیم. این بار مسیرمون میرسه به چند تا باغ. ازشون آدرس می گیریم و دقیقا میرسیم به بالای دانشگاه یعنی بالای شهرک خودمون. خیلی ذوق کردیم که این مسیر شناسایی شد!

کل مسیر حدود 40 کیلومتر

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 11 =

بستن
بستن