آذربایجان شرقیایرانگردیدوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان روستای آشان

دوچرخه کوهستان

مسیر روستای آشان

 1391/01/15

 

بیا که فصل بهار است تا من و تو به هم

به دیگران بگذاریم باغ و صحرا را

همین طوری که داشتیم توی مسیر رکاب میزدیم و از طبیعت زیبای اطراف لذت میبردیم قد و بالای دوچرخه جدیدم را ورانداز میکنم و در پوست خود نمی گنجم !حیفه بهار باشه و این همه قشنگی رو نبینی و خودتو توی زیبایی طبیعت نو شده غرق نکنی. امروز بعد از ظهر زدیم به راه و رفتیم طرف سد علویان. یک دو باری قبلا این مسیر رو رفته بودیم منتهی با ماشین . ولی با دوچرخه چیز دیگریست !

از خیابان های شهر با تیکه های ریز و درشت و نگاه های عاقل اندر صفیه مردم که بگذری به ابتدای مسیری میرسی که پتانسیل خوبی برای دوچرخه سواری داره و البته مکانی تفریحی هست که میرسه به یک سد با حاشیه هایی سرسبز و پر درخت که چشم آدم از نگاه کردنش سیر نمیشه. کمی کنار سد توقف می کنیم تا برای خودمون نوشابه باز کنیم و چند تا عکس بگیریم.

 

 

 

ولی جاده خاکی پر از تیغ هاییه که با استقبال گرمشون دوچرخه نیما رو پنچر می کنن. یه ربعی وقت میبره تا نیما تیوپ زاپاس رو جایگزین کنه و بعد مسیر رو به طرف روستای آشام ادامه میدیم.

نرسیده به روستا عزم برگشت می کنیم و کنار سد، منتهی جایی که خار نباشه یه چای و میوه نوش جان می کنیم. در راه برگشت هم دو نفر از دوستان دوچرخه سوار رو می بینیم که جو گیر میشیم و یه دور دیگه تا پای روستای علویان میزنیم .

البته قسمت هیجان انگیز برنامه اینجاست که بری جگرکی و صفایی به شکم گرسنه بعد از تمرینت بدی که البته چون جگرکی مال آقا بابک از دوستان نیما بود شامل هزینه نشد.

پ . ن :

مسیر رفت و برگشت 42 کیلومتر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

بستن
بستن