آذربایجان شرقیایرانگردیدوچرخه کوهستان

دوچرخه سواری مسیر آغ داغ

رکاب زنی مسیر آغ داغ

24 اردی بهشت 95

یه پیشنهاد خوب که یه کمی هم وسوسه انگیز باشه پاسخ مثبت دریافت می کنه ! توی اردی بهشت باشی و دلت برای طبیعت بی نظیر سهند تنگ شده باشه ، دلت برای دوستات هم تنگ شده باشه ! ، دوچرخه کوهستان تازه هم خریده باشی و بی قرار تاختن با اسب جدیدت باشی ، دوستات جمع بشن و یه برنامه خوب بذارن برای منطقه سهند و زحمت همه کارها رو هم کشیده باشن، خاصه اینکه تدارک ناهار و صبحانه رو هم دیده باشن … همه اینا میشه یه برنامه خوب و وسوسه انگیز !

دوستان گروه دوچرخه سواری ماراویا برنامه رو ترتیب داده بودن ، تدارک همه چی رو هم دیده بودن. ما کاری نداشتیم جز اینکه رکاب بزنیم !

دو تا مینی بوس که یکیش میشه مرکب دوچرخه ها و یکیش هم مال دوچرخه سوارها ، ما رو تا سه راهی آتش بیگ میرسونن. این یه جاده فرعی هست که از جاده مراغه به هشترود جدا میشه و میره بسمت کوه آق داغ از کوههای منفرد سلسله جبال سهند.

یه راه طولانی در پیش داریم که از روستاهای نخودآوا ، دمیرچی ، آتش بیگ ، عزیز آباد ، بسیط و قره کلک می گذره و نهایتا به طاقچاجیق میرسه که ما خاطرات خوبی از شب مانی و مهمونی توی این روستا داریم.

3

4

6

7

8

9

10

11

12

13

14

ادامه مسیرمون بسمت آق داغ هست که در ضلع شرقی سهند قرار گرفته و زیبایی و طراوتش هیچ چیزی کمتر از عروس کوههای ایران نداره. با دیدن دریای بی بدیل گلهای زردرنگ که در پس زمینه ای سبز از سبزه های نورس شاد  آرمیدن ، از خود بی خود میشیم و مفتون از این تابلوی خوش نقش ، دل و دیده رو با هم راهی تماشا می کنیم.

همونجا دوچرخه ها رو میذاریم زمین تا دل سیر منظره رو تماشا کنیم. یه عده میرن تا چشمه کنار کوه که آب زلال و روح بخشی داره و بقیه هم مشغول تدارک ناهار میشن.

16

17

بعد از گذران اوقاتی وصف ناپذیر در دل طبیعت سخاوتمند که زیبایی هاش رو به رایگان در اختیارمون گذاشته راه برگشت رو پی می گیریم و نرسیده به سه راهی سوار مینی بوس ها میشیم و نزدیکای شب به خونه میرسیم.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

بستن
بستن