آذربایجان شرقیایرانگردیغارنوردی

اکتشاف در غار هامپوئیل

غار هامپوئیل

 1391/10/23

 آنجا که ذره ذره تراود ز سقف غار 

 روشن چو چشم دختر من ، پاک چون بهشت

 دوشیزه چون سرشک سحر ، سرد چون تگرگ

من خوب یادم آید ز آن پیچ و تابهات

 و آنجا که آهوان ز لبت آب خورده اند

دو هفته ای بود که مهدی (عیوضی) میگفت بریم غار چون خیلی از غارنوردی خوشش میاد و به همین خاطر برا تعطیلی روز شنبه برنامه غار هامپوئیل گذاشتیم

با بچه ها هماهنگ شدیم . محمد (طاهری) با رخش خودش اومد دم در و هادی (عبادی) و من و حبیبه رو سوار کرد و رفتیم دنبال دو تا مهدی (عباسی و عیوضی) هوا خیلی سرد بود و دو روز پیش برف زیادی باریده بود تا روستای تازه کند رفتیم  ولی رخش جاده رو که دید رم کرد و گفت نمیرم و مجبور شدیم بذاریم کنار جاده و بقیه راه رو پیاده بریم . من اولش گفتم برگردیم که دیدم بچه ها ناراحت شدن و دلشون میخواد ادامه بدیم .

ساعت نه و نیم رسیدیم دهنه غار و بعد از خوردن یک صبحانه کامل که تو اون سرما خیلی چسبید ، آماده شدیم و رفتیم داخل  .

تو غار تصمیم گرفتیم که بریم ادامه اکتشاف واز چاه دو فرود رفتیم و چون بچه ها تجهیزات غارنوردیشون ناقص بود مجبور شدم سیستم اس ار تی رو رعایت نکنم (بر خلاف میلم) مسیر رو ادامه دادیم و یکم اکتشاف کردیم و بعد در ادامه مسیر رسیدیم به تالار غمگین و بعد از اون رفتیم تالار آیینه و نظارگر زیبای های تالار شدیم . دلیل نامگذاری این تالار تنها وجود چند آیینه بود که خیلی وقت پیش اونجا  پشت شمع گذاشته بودن .

چون برای ادامه مسیر نیاز به طناب بود تصمیم گرفتیم که برگردیم . برای برگشت من از چاه دو بالا رفتم و چون درگیری طناب زیاد بود طناب رو باز کردم و از چاه سه کارگاه زدم و بچه ها اومدن بالا .

رسیدیم بیرون غار و بساط ناهار رو مهیا کردیم . هوا خیلی خوب بود و بعد از ناهار رو دیواره دهنه غار یک کم بلدرینگ کار کردیم

تو مسیر برگشت یک جاده یخزده و پر از برف با شیب زیاد بود . تنها فکری به ذهن ادم میرسید این بود که تا میتونی سر بخوری ما هم تا جایی که راه داشت سر خوردیم .

پی نوشت:

–         در این برنامه مقداری طناب پیدا کردیم که اگه کسی گم کرده باشه با دادن مشخصات میتونه طناب ها رو تحویل بگیره

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

بستن
بستن