آذربایجان شرقیایرانگردیدوچرخه کوهستان

یای شهری مراغه

دوچرخه کوهستان

روستای یای شهری

1393.02.05

وه که جدا نمی شود نقش تو از خیال من

تا چه شود به عاقبت در طلب تو حال من

 

همین نقش هست که امثال من و نیما رو نمیذاره یه روز تعطیلو آروم بگیریم! انگار یه چیزی تو دلت خودشو به در و دیوار می کوبه و تا نری و هوایی تازه نکنی آروم نمیشه. 5ونیم صبحه و نیما تازه از کارخونه رسیده که وسایلا رو برمیداریم و میریم تا برسیم به ته مسیری که دفعه پیش نصفه موند.

ده دوازده نفری از دوستان دوچرخه سوار تو سه راهی هاشم آباد جمعند. از اینکه تو مسیر تنها نیستیم خوشحالیم . زودتر میریم تو مسیر و تا آفتاب بزنه سد رو رد می کنیم. بعد از روستای آشان برای صبحانه توقف می کنیم. همسفره میشیم با دوستانی چون آقایان توشی ، پوروحید،خبازپور وطاهری.

از اینجا به بعد زیبایی های مسیر دوچندان میشه و جاده هم خاکی با سربالایی ها تند. بعد از روستای صومعه به آبشار میرسیم که مسیر دوراهی میشه و نیما به گروه پیشنهاد می کنه مسیر آبشار رو ادامه بدیم.

این مسیر یه خورده جاده س یه خورده پاکوب یه خورده چمن و کوه و باغ و سنگ و … کلا مسیر هیجان انگیزیه! از میون جمع دو نفر علاقمند شدن که مسیر رو ادامه بدن بعلاوه محمد (طاهری). بقیه برنامه رو تموم کردن و برگشتن مراغه. ما هم از وسط اونهایی که توصیفش رفت گذشتیم و رسیدیم یایشهری. بچه ها که خوششون اومده بود.

بعد یه ناهار مختصر تمام سرپایینی ها تا مراغه رو درو کردیم!

پی نوشت:

  • مسیر 60 کیلومتر(30 کیلومتر سربالای تند و بقیه مسیر برگشت)

روستای یای شهری(دهکده سنگی) یکی از روستاهای شهرستان مراغه در آذربایجان شرقی در دامنه سرسبز کوه سهند در امتداد رودخانه صوفی چای واقع شده 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 3 =

بستن
بستن