آذربایجان شرقیایرانگردیکوهنوردی

ایاک نعبد است زمستان دعای باغ

در نوبهار گوید ایاک نستعین

……..

وقتی آدم عمیق میشه تو این تغییر فصول میفهمه هیچ وقت هیچ موجودی به خواب زمستانی نمیره بلکه همه به نوعی دارن حمد خدا میگن و بیشتر و بهتر از ما انسانها و جناب مولانا چه زیبا گفته که در زمستان درختان ایاک نعبد میگن .

قرارمون کوه آغ داغ هشترود بود و مثل خیلی وقت ها برا دوستان مشکلاتی  پیش اومد و دقیقه نود موندیم من و حبیب . چون برای هفته بعد اگه خدا بخواد یه برنامه سنگین داریم .دو نفری رفتیم زرنج تمرین که قرار رو بر صعود سرعتی گذاشتیم .

ساعت 7:30 ماشین رو کنار رودخونه مردق پارک کردیم و یه مسیر صخره ای رو برای صعود انتخاب کردیم. تا حالا نشده این کوه رو آدمیزادی بریم بالا !!

مسیر قله مه غلیظی بود که بیشتر از ده متر دید نداشتیم و هیجان برنامه رو زیاد می کرد.

خودمون رو رسوندیم قله و مثل اکثر اوقات کوهنوردهای زیادی رو قله بودن من جمله آقایان فرهاد حق گشایی و کریم ملکی وشاهین اسکندری و آقای قادری که با هم نشستیم صبحانه خوردیم .

دیگه هوا داشت سرد میشد نه میشد از صبحونه دست کشید نه از قله ولی سرما زورش چربید.

تقریبا دو ساعته رفتیم و برگشتیم که دلمون نمی اومد برگردیم ولی به وقت و قراری دیگر …