اروپاجهانگردیسایکل توریسمفرانسه

تور سایکل توریسم اروپای شمالی (روز سوم)

روز سوم (پاریس)

جمعه 27 اسفند 95

17 مارس 2017

گیت سوم باجه شماره 23 ست . ساعت 2 و نیم بعد از نیمه شبه که از این گیت هم عبور می کنیم و سوار هواپیما میشیم. پرواز با یک توقف در باکو انجام خواهد شد. پرواز اول تا باکو یک ساعت طول می کشه و برامون خیلی جالبه که تو همین یک ساعت هم از مسافرا با سرو غذا پذیرایی می کنن. فرودگاه باکو خیلی زیباست . کف سالن ها با موکت نرم و زیبایی مفروش شده و صندلی های راحتی داره. یک ساعت بعد سوار هواپیمای دوم میشیم . قبلا بارها رو به هواپیما انتقال دادن و دیگه دردسری برای ما ندارن. پروازمون پنج ساعت و چهل دقیقه طول می کشه که توی هواپیما هم نمی تونیم بخوابیم. امروز اختلاف ساعت های مختلف روزمون رو خیلی طولانی و خسته کننده کردن.

ساعت 11 به وقت فرانسه میرسیم پاریس . مامور چک کردن گذرنامه ها مهر ورود به منطقه شنگن رو میزنه و بلیط برگشتمون رو هم یه نگاهی میندازه. یک لحظه فکر کرد نیما دررفته و قلبش وایستاد ! چون نیما خم شده بود تا از کوله مدارکی که مامور می خواست رو دربیاره !

توی سالن تحویل بار یه تیم ورزشی دخترها از راه رسیده بودن که لباسهای متحدالشکلی به تن داشتن. با چابکی یه تعدادشون از سر و کول بقیه بالا رفتن و یه دیوار نمایشی تشکیل دادن تا مربی شون ازشون عکس بگیره. ما هم ازشون عکس گرفتیم !

بعد بارهامون رو بخاطر اینکه سایز بزرگی دارن از یه محل جداگانه بهمون تحویل دادن و درهای امنیتی رو باز کردن که راحت رد بشیم . رفتیم توی سالن انتظار و منتظر دوستمون شدیم. تاریل (Tariel) خیلی زود خودشو رسوند و بارهامون رو بردیم بیرون که بار ماشینش کنیم.

ماشینش یه پژوی دراز با سقف شیشه ایه که جعبه ها براحتی توش جا میشن. خونه تاریل در حومه پاریس و توی یک شهرک زیبا و آرومه. اینجا خبری از شلوغی و های و هوی پاریس نیست ، هرچند بدم نمیومد یک بار دیگه این شهر زیبا رو ببینم. وسایلا رو میذاریم توی گاراژ و خودمون میریم طبقه سوم که اتاقمون اونجاست. خونه ها همگی بصورت شیروانی هستن. اغلب طبقه هم کف این مدل خونه ها شامل گاراژ ، یه هال (لیوینگ روم) و آشپزخونه با محوطه جداگانه ای برای میز ناهارخوری، یک سرویس حمام و دستشویی و البته یک حیاط بزرگ و زیباست. اتاق ها در طبقات بعدی قرار می گیرن و اغلب هر طبقه سرویس حمام و دستشویی جداگانه ای داره. با توجه به وسعت خونه ، تعداد طبقات بین دو تا سه طبقه متغیره و اغلب طبقه آخر شامل اتاق های زیرشیروانی هست که زیبایی خاص خودش رو داره. سقف مورب و کوتاهه و پنجره ها ی بزرگی روی سقف تعبیه شدن که میشه منظره آسمون و شهر رو یکجا تماشا کرد.

بعد از یه دوش و جابجا کردن وسایلا برمی گردیم پایین تا ناهار بخوریم. تاریل اسپاگتی نواری سبز رنگ پخته با سس ماهی و سالاد کاهو. اغلب غذاهای فرانسوی یه سس مخصوص دارن که با روش های مختلفی درست میشن و غذا رو خوشمزه می کنن. غذاهاشون تنوع زیادی داره و بعضی هاش زمان زیادی برای آماده شدن نیاز داره. خوشبختانه فرانسوی ها خوش خوراکن و زیاد هم می خورن که این عادات برای سایکل توریست ها خیلی خوبه !

میریم گاراژ و مشغول آماده کردن دوچرخه ها میشیم که زمان زیادی می بره .

عصر با تاریل میریم فروشگاه تا چیزایی که لازم داریم رو بخریم. کپسول گاز برای پخت و پز که بخاطر سفر هوایی نتونستیم با خودمون از ایران بیاریم و چند تا وسیله دیگه که بخاطر اضافه بار نیاوردیم رو می خریم. خرید بعدی سیم کارته که موفق نمیشیم چیزی رو که می خوایم پیدا کنیم. بدلیل اینکه توی این سفر به کشورهای مختلفی می خوایم بریم و در هر کشور بیشتر از چند روز حضور نخواهیم داشت ، دنبال سیم کارتی هستیم که در کل کشورهای اروپایی سرویس بده و توی اینترنت هم پیداش کرده بودیم ولی توی هیچ فروشگاهی نبود. آخر سر هم فهمیدیم که این سیم کارت رو باید اینترنتی سفارش بدی و سه چهار روزه میفرستن به آدرس. پس بی خیال سیم کارت شدیم.

شب با خانواده تاریل آشنا میشیم. یه دختر و یه پسر داره که نوجوان هستن و خانمش آدم خوشرو و مهربانیه که زیاد انگلیسی بلد نیست. دوباره ما رو با تاریل تنها میذارن که به مراسم جشن تولد برن. ما هم بعد از یک روز خیلی طولانی ، خودمون رو به رخت خوابمون میرسونیم تا استراحت کنیم.