آسیاتایلندجهانگردیسایکل توریسمشهرگردی

تور سایکل توریسم آسیای جنوبی (روز چهل و نهم)

گزارش تور سایکل توریستی آسیای جنوبی( تایلند )

روز چهل و نهم _ Bangkok

دوشنبه 27 فروردین 97

16 April 2018

دیشب بلیطای هواپیما رو قطعی کردیم . طی روزهای اخیر قیمت یورو رفته بالا و 7 هزار تومن شده برای همین پروازهای خارجی خیلی گرون درمیاد. نهایتا پرواز ماهان رو خریداری کردیم که پروازش مستقیمه و قیمتشم مناسبه. برای دو نفرمون دراومد سه ملیون و هشتصد هزار تومن . فقط اشکالش تو مقدار بار هست و یه سی کیلویی اضافه بار می خوره بهمون که یا باید یه مقدار از وسایلا رو کم کنیم یا یه راه دیگه پیدا کنیم چون حتی جریمه هم قبول نمی کنن.

صبح بعد از چسب کاری کارتن ها میریم بیرون تا سری به بازار میوه و تره بار بزرگ شهر بزنیم. فاصله زیادی باهاش نداریم و با مترو خیلی زود پیداش می کنیم. بازار خیلی بزرگیه و مغازه های کوچک و بیشماری داره و خوبیش اینه که مسقفه. بدیشم اینه که با وجود صدها تن میوه و تره بار موجود در بازار تقریبا چیزی برای خرید وجود نداره! همه چیز فوق العاده گرونه. مثلا چهارتا گوجه فرنگی درمیاد بیست هزار تومن. میوه ها همگی استوایی و گرون. حالا می فهمیم مردم برای چی همش میرن رستوران و خودشون غذا نمی پزن. دست از پا درازتر در حالیکه یه نصفه کاهوی تایلندی زدیم زیر بغلمون برمی گردیم هتل و نودل خودمون رو نوش جان می کنیم. بعد از ظهر میریم داخل شهر و به منطقه سوکومیت که روی نقشه چند مغازه سوغاتی فروشی رو داخلش مارک کردیم.

از مترو که پیاده میشیم از همون ایستگاه مترو یه بازار بزرگ شروع میشه و به خارج ایستگاه که میرسی با ساختمان های بلندی که همگی فروشگاه هستن روبرو میشی. توی چند تا فروشگاه می چرخیم و دست آخر میریم سر وقت مغازه ای که توی نقشه مارک کردیم. خود خودشه ! یه مغازه پر از جینگیل پینگیل های تایلندی مخصوص سوغاتی. حداقل دو ساعتی توی مغازه دنبال سوغاتی هایی که لازم داریم می گردیم و در آخر تخفیف خوبی هم از فروشنده می گیریم. میایم بیرون و سر همون خیابون یه رستوران هندی هست که با دیدنش به وجد میایم و برای خوردن شام میریم داخلش. یه غذای تند هندی با وجود اینکه مقدار غذاش کمه ولی همین که برامون قابل خوردنه حسن ختام اقامتمون توی بانکوک میشه.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

بستن
بستن