آذربایجان شرقیایرانگردیکوهنوردی

کوه سنبله زنجان

کوه سنبله زنجان

1390/12/26

فکر کنم این آخرین برنامه امسالمون باشه. سال نو داره میاد و اثرات تغییر فصل با وزش باد خودشو نشون میده. مخصوصا وقتی کوه هستی.

به نیما گفتم این هفته رو بیاد زنجان که آخر هفته یه برنامه با آقای دربانی بریم . محض آشنایی که برا اردوهای بعدی بتونه باهام بیاد. جمعه 26 اسفند ساعت 7 صبح سد گاوازنگ بودیم البته با 5 دقیقه تاخیر . برا همینم همه رفته بودن و ما تا قله سنبله باید سریع میرفتیم تا خودمون رو برسونیم. مینا هم با ما بود. از بچه های اردو و از دوستانمه. سه ربع دیگه روی قله به آقای دربانی میرسیم که همراه با جمع کثیزی منتظرمونند. به طرف سد تهم راه میافتیم. این مسیر معروف به مسیر زمستانی تهم هست . اکثر نفرات جمع کوهنوردان مسنی هستند که بسیار دیدمشان ولی با اسم هایشان آشنا نیستم. آدم های نازنینی اند. وقتی باهاشون صحبت می کنی انرژی می گیری. بزرگمنش و خوش صحبت اند.

از روی خط الراس می رویم تا به آخرین قله می رسیم . از آنجا سد تهم دیده می شود و بعد بسمت دره امند سرازیر می شویم. ساعت 10 میرسیم به کلبه ای در پایین دره و صبحانه را می خوریم. دلیل اینکه توانستیم سه ساعته مسیر را طی کنیم این است که مسیر را دویده ایم ! آقای دربانی معروف است به اجرای برنامه های سرعتی. ماهم که مجبور بودیم پا به پایش برویم تا آبرویمان حفظ شود !

بقیه مسیر دره امند است که در هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد. تا ظهر به سد گاوازنگ میرسیم و دوستان لطف کرده مارا تا خانه میرسانند.

پی نوشت :

کل مسیر 13 کیلومتر شد.

سد گاوازنگ نزدیکی زنجان قرار دارد و یکی از مراکز تفریحی ست که قابل دسترس است.

 آقای دربانی از مسئولین هیات است بعضی اردوهای ما توسط ایشان اجرا می شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =

بستن
بستن